Det här med frukost..

Ät frukost! Det är jääätteviktigt, det har jag äntligen lärt mig! Förut kunde jag absolut inte äta frukost på morgonen, jag mådde bara illa av att tänka på det..och jag tyckte inte att det spelade någon roll, jag var ju ändå inte hungrig? Men jag började försöka att äta det för ett tag sen. Och det gör skillnad! Jag blir mycket piggare, och mår bättre!
Det jag gjorde för att gilla frukost igen var att byta frukost, jag hade ätit fil och flingor och macka i fleeera år, men sen bytte jag och började äta bär och yoghurt, eller russin och yoghurt plus mackaq, och det gjorde skillnad för mig. Nu ser jag nästan fram emot frukost på mornarna haha..
Fördelar med att äta frukost:
- Mindre risk för övervikt.
- Mindre småätande under dagen.
- Bättre koncentrationsförmåga.
osvosv..

Lite random inlägg, men ändåå!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0